یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۵۳:۳۰

تصویب یک الحاقیه دریایی به ماده 12 برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس

باشگاه خبری فراساحل: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یک بند با موضوع الزام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها فعال در حوزه دریا به تهیه، تصویب و اجرای طرح‌های جامع توسعه فناورانه صنایع دریایی به ماده 12 این برنامه الحاق گردید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یک بند با موضوع  الزام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها فعال در حوزه دریا به  تهیه، تصویب و اجرای طرح‌های جامع توسعه فناورانه صنایع دریایی به ماده 12 این برنامه الحاق گردید.


غلام ابوالفضل دبیر فراکسیون دریایی مجلس در این‌باره گفت: در امتداد دریافت پیشنهادات فعالان دریایی در خصوص لزوم تاکید بر مسائل صنایع دریایی در برنامه ششم توسعه و ادامه بررسی پیشنهادات و بندهای این برنامه در کمیسیون تلفیق مجلس امروز بند 4 به ماده 12 به این شرح الحاق و تصویب گردید:

تمامی وزارت خانه‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه دریا موظفند اقدام لازم را در جهت تهیه، تصویب و اجرای طرح‌های جامع توسعه فناورانه صنایع دریایی و توسعه پایدار  مناطق ساحلی کشور به خصوص سواحل مکران با تاکید بر الگو و صوابط آمایش سرزمین، توان زیست بومی مناطق، اقتصاد سبز و شاخص‌های توسعه پایدار معمول دارند.


وی افزود کماکان به نظر می‌رسد جای دریا به عنوان سرمایه بزرگ و کلیدی کشور در برنامه ششم شایسته ظرفیت‌ها و نیازها نبوده و می‌تواند با جزئیات کاملتری در مواد برنامه ششم مورد تاکید قرار گیرد. دبیر فراکسیون دریایی اضافه نمود فراکسیون دریایی و نمایندگان استان‌های ساحلی کماکان پیگیر تاکید شفافتری بر وظایف و انتظارات از دستگاه‌های مرتبط در زمینه توسعه صنایع دریایی در اسناد بالادستی هستند. ایشان اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی انجام شده برای فعالیت‌ها و دستور کار فراکسیون دریایی در مجلس آتی بتوان نقش و سهم دریا با تمام صنایع زیر  مجموعه را در اسناد بالا دستی و راهبردی و قوانین پر رنگ‌تر و اجرایی‌تر نمود.



  کد خبر : 1567
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :